Lördag 21/2 natten till söndag 22/2

Kom på att det var extremt länge sedan jag skrev i bloggen. Förlåt alla kära läsare, (vilka som inte är så många), menmen. Kände att det var dags att skriva lite igen. Nu ska vi se, när var sista gången jag skrev? Oj! Torsdagen före lovet :O Då blir det en hel del att skriva om. Börjar väl där jag slutade.

Åkte hem till Skåne fredagen den 13:onde. Att jag vågade åka tåg den dagen xD Tågresan gick bra, men stukade handen när jag trillade i trappan i Mjölby :/ Men! Jag kom hem till min älskade familj igen, vilket var underbart! :) Mamma hade åkt iväg till Italien, så hon var inte hemma. Men pappa och Tebbe var hemma :)

Lördagen spenderades hemma hos Sara, mycket mysigt hade vi det :) <3

Söndagen åkte vi till Åhus, där pappa lämnade mig och Tebbe. Vi skulle ju till Polen :D

Mådagen slöade jag mig igenom, fram till kvällen när vår resa började. Jag, Tebbe, mormor och min kusin Gabriella åkte till Ystad för att ta färjan till Polen :) Sov på färjan och vaknade vid fem på morgonen. Vi var tvunga att gå upp för att hinna äta frukost.

Tisdagen började då med frukostbuffé på färjan, innan vi åkte mini buss i lite mer än en timme till hotellet. Väl på hotellet tog vi det lungt en stund innan vi gick ut för att utforska stan. Vi bestämde oss för att gå till ett shopping center som skulle ligga en bit ifrån hotellet. Men när vi kom dit såg vi att gallerian var totalt nerlaggd. Så vi gick till McDonalds och tog en lunch istället :P Gick tillbaka till hotellet och åt lite snacks och spelade kort. Sen vid ett var det dax för spa behandlingarna :) Fick först en ansiktbehandling i en timme, sen ryggmassage i 25 min och efteråt fick man två timmars vistelse i relax avdelningen. Där fanns en stor jaccuci, olika bastu och ställen att ligga och vila på. Mycket mysigt :) Åt mat på restaurangen nere på hotellet senare på kvällen.

Onsdagen spenderades i shopping centret <3 Vi hittade ett som låg på andra hållet precis bredvid hotellet. Så där inne var man hela dagen och handlade en massa :) Presenter till Roger, present till Josefina och Josefine och lite saker till mig själv ^^ Riktigt kul var det :) Gick sedan ut på kvällen och åt mat på pizza hut. Innan dess var jag nere hos frisören på hotellet och klippte mig :P

Torsdagen var det dax att åka tillbaka till Sverige igen. Mini bussen åkte tio på förmiddagen från hotellet, och sen gick färjan vid ett. Handlade massa godis på färjan och gick sedan in i hytten för att vila lite. Sov i nån timme innan vi gick och åt på restauragen. Vi var framme i sverige vid kvart i åtta på kvällen. Då körde vi till Åhus, där pappa sedan kom och hämtade mig och Tebbe. Det var en super duper härlig resa ! :D Tack mormor <3

Igår tog jag det lugnt hela dagen, badade bubbelbad och pratade i telefon med Roger <3 Tittade på tv och myste med pappa och tebbe hela kvällen :)

Idag väckte pappa mig vid halv ett, då tyckte han att jag hade sovit tillräckligt ^^ Gick upp och åt frukost och tog sedan en dusch. Fixade till mig och satte mig sedan vid tvn ett tag. Vid halv sex kom mamma hem :D Då fixade hon till sig och sedan åkte vi till Sara min kusin. Hon fyller 17 idag. Så det var kalas. Trevligt, trevligt. Nu sitter jag då här och borde gå och sova. Mamma väcker mig vid nio imorgon, för hon ska hinna med att tvätta åt mig och färga mitt hår :) Men jag är inte ett dugg trött, så det går inte riktigt ihop att jag ska sova.. :/

Aja, nu ska jag inte uppehålla mig själv så mycket längre.. Tänkte snacka lite till med Roger på msn, och sen får jag väl försöka att sova. Ska ju upp tidigt.. Om exakt åtta timmar och tjugo minuter. Jisses !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0