Dag 05 – Vad är kärlek?

Ja, det är ju en väldigt stor fråga här i världen faktiskt. Men nu är det väl min åsikt som ska fram :)

Det finns många olika sorters kärlek faktiskt. Det finns kärleken till sin mamma, pappa och syskon. Det finns kärlek till saker, för mig är det nog mest kläder :P Sen finns det såklart kärlek till sina vänner och kärlek till någon man är förälskad i. Sen finns det såklart många fler kärlekar i världen. Men jag kan väl ta upp alla mina iaf :)

Kärleken till familjen är en sådan kärlek som alltid kommer att finnas där. Jag menar mina föräldrar och min syster kommer ju alltid att vara just mina föräldrar och min syster. Och jag kommer alltid att älska dem. Familjen är ju det som jag vuxit upp med, det som för det mesta har gjort mig till den jag är. För de flesta tjejer så var nog pappa den första kärlek på något sätt. Han var den första killen som fick höra "jag älskar dig" från mig. Familjen kommer alltid att finnas kvar, vad som än händer. Så det är en riktigt stor kärlek för mig. Mamma, pappa och syster <3

Ja, kärlek till saker finns det ju faktiskt också. Det är klart att man har gått in i en butik och sett något man verkligen gillar och sagt "jag är kär i den här". Eller har inte ni varit med om det? :P Så blir det oftast med kläder för mig. Kläder är som en besatthet. Jag kan blir "kär" i flera klädesplagg så fort jag kommer in i en butik. Men sen kan det ju även bli så att när jag väl provar plagget så är det inte lika snyggt länge. Då försvinner en del av den där "klädesförälskelsen", men den finns ju kvar lite. Man tänker "varför kunde den inte passa mig?" Så ja, kläder är också en sorts kärlek för mig.

Mina vänner får såklart också vara med här. För vad gör man utan vänner? De finns ju där och stöttar en nästintill när som helst. De får en att må bra! Visst kan jag säga att jag kanske inte har så många vänner just nu. Men jag har några få nära mig som jag verkligen håller om! Dock har jag fått en hel del nya vänner nu under universitets tiden, det är verkligen riktigt kul! :) Alla mina vänner är guld värda! Jag vet att måga av er bor jag inte så nära längre. Det är synd, verkligen! Men jag följde mitt hjärta och bosatte mig här, hos min älskling. Men jag älskar er alla, så otroligt mycket <3

Och sen kärleken till den man är förälskad i, vilket för mig självfallet är Roger. Den där kärleken att ha någon man är förälskad i, och den personen känner samma sak tillbaka. Det är den kärleken som får mig att känna extrem lycka, det är verkligen härligt att ha någon så nära inpå sitt liv. Man blir lycklig av att veta att någon älskar en för den man är. Det är en sådan underbar känsla när personen man älskar tittar en i ögonen och säger hur vacker man är, och hur mycket han/hon älskar dig. Man känner sig verkligen älskad! Roger, min prins, du är verkligen världens bästa och jag älskar dig så häääääääär mycket! <3 Om inte mycket mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0