Dag 06 – Min dag

Dagen började med att Rogers klocka ringde vid sex tiden, då skulle han upp och jobba. Men vi låg och kramades och pussades lite först innan han hasade sig upp ur sängen. Då hade snooz ringt två gånger redan :P Jag la kvar i sängen och somnade ganska snabbt igen. Sen vid kvar i sju eller något sådant kom Roger in och väckte mig för att säga hejdå. Så vi pussades och kramades lite till innan han åkte iväg till jobbet.

Vid tjugo i tio vaknar jag och känner att det är dags att gå upp. Då har jag fått ett sms av Marcus :) Svarar på några sms innan jag går upp ur sängen och börjar fixa frukost. Vid tio i tio ringer Roger för att väcka mig, men då äter jag redan frukost ^^ När jag pratat med honom så säger han att han bokat en tvättid vid två till fem. Vi som inte ens hade fått svar från EHB om tvättstuge visning. Menmen, vi sa att vi iaf skulle ner och kolla själva eftersom de inte hade hört av sig. När jag pratat med Roger så ringer min mobil och det är ett mobilnummer jag inte känner igen. Lägger på med Roger och svarar den andra personen. Då är det EHB som ringer och vill visa tvättstugan, helt perfekt! :) Så frågar han när jag kan? Så svarar jag, när kan ni? Då är första tiden om fem minuter, fem minuter och jag står i morgonrock, nejtack! :P Så ja sa det till honom att jag inte var påklädd och därför funkade det inte om fem minuter. Men sen blev det om trettio minuter och det passade lite bättre. Slängde i mig frukosten, tog på mig kläder, fixade håret, satte i linserna och borstade tänderna. Allt i 190 :P Sen visade två män mig tvättstugan, vilken inte alls var så svår att förstå, som tur var!

Efter tvättstuge visningen gick jag in i lägenheten och började diska med musik på hög volym. Annars är det så sjukt tråkigt att diska! :P Sen satte jag mig vid datorn ett tag innan jag började sortera all vår tvätt, och det var inte lite. Våra TVÅ tvättkorgar var fullproppade, typ överfulla :P Haha xD Men skönt att sortera tvätten innan tvättiden, så får man hela tiden på sig att tvätta istället :) Ja, det blev en hel del högar kan jag ju tala om för er :P Efteråt tog jag mig en liten lunch, blev pastasallad.

Sen vid två var det då dags för tvätten. Gick helt okej, dåligt torkskåp bara, har en massa kläder som hänger på tork i lägenheten. Men allt som hänger på tork här inne beror inte bara på torkskåpet, utan även på att jag tvättade mer kläder, fast det inte fanns med plats i varken torktumlaren eller torksåpet. Tyvärr så blir det så när man har en massa tvätt. Aldrig mer säger jag bara! Finns till och med en del tvätt som inte hann bli tvättat, så mycket hade vi.. Så ja, aldrig mer! Badrummet är fullt med tvätt, alla stolar i köket och vardagsrummet är fulla och även lite kläder som hänger här och var :P Tur ingen ska komma på besök de närmaste dagarna iaf.

När sedan Roger kom hem vid halv sex tiden så tog vi det lugnt en stund tillsammans innan vi började med middagen. Det blev kycklingfilé med pommes :) Tyvärr så var ketchupen slut, och ni som känner mig väl, vet att jag äter ketchup till allt som har med pommes, ris och pasta att göra, förstår att det var skandal! Som tur var så hade vi bearnaiesås iaf, det funkar som en andra val faktiskt. Men helst vill jag ha båda två (a)

Nu har jag precis kollat på idol och ska sitta här ett tag innan idol fortsätter och vi kommer att få reda på vilka två som kommer att gå till final! Just nu är det nog Jay och Minnah jag vill ska dit! :) Olle är bra, men kanske lite mesig ibland eller vad man ska säga :P Haha xD Tycker Minnah har utvecklats mer än vad Olle har gjort faktiskt. Även om Olle har gått från super mes till mycket mindre mes :P

Så ja, här tar dagen slut för mig här i bloggen iaf. Får se vad jag kommer att hitta på :P Kanske tar mig en tallrik glass och myser lite med den lite senare. Och så blir det såklart lite mys med älskling också :)<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0