Tisdag 24/2

Louise har ont ! :/
Nyss varit hos tandläkaren, och kan inte påstå att munnen känns bra. Har fått in gummiband och ännu mer metall i käften. Och gummibanden ska bytas varje dygn. Varje dygn! Ska jag sitta och pilla som en galning i munnen en gång per dygn? Usch vad hemskt. Inte nog med det, så bytade de till tjockare tråd, och det spänner i hela munnen. :/ Vad negativ jag verkar vara nu, förlåt, men det gör verkligen riktigt ont..

De första dagarna nu efter lovet har varit riktigt underbara! I söndags kom Josefina och Josefine och mötte mig på södra station här i Örebro. De följde med mig hem, och där packade jag lite snabbt innan vi gick till stationen för att möta Roger <3 Vi mötte Roger och gick till busshållplatsen, självklart så körde bussen förbi oss precis när vi började närma oss. Så vi fick ta en annan buss en liten bit, och sen gå resten av vägen. Kom iaf hem till Roger :) Där blev det mys <3 Sov hemma hos honom och sen gick vi till skolan tillsammans igår morse. Igår var jag då i skolan, hade en lektion och sen lunch. Efter lunchen var naturkunskapen inställd så jag och Josefine gick till ICA och handlade godis. När vi kom tillbaka får vi reda på att nästa lektion också blev inställd. Så det var bara att vänta igen, men hade kul med Josefine <3 Åker till iv-valet med Josefine och Josefina. Sitter och väntar på att läraren ska komma, men ingen kommer. Får sedan reda på att den lektionen också är inställd. Så jag gick hem, packade en väska och mötte Roger på bussen. Åkte til ICA med Roger, han skulle handla lite. Gullig som har är, så handlade han en pizza till mig och sen handlade han choklad mousse som vi skulle fixa till :) Det var ju faktiskt ett halvår igår <3 Sen gick vi då hem till honom och jag började med att vispa choklad moussen, med vanlig visp, inte elvisp, vilket var ganska ansträngande :P Men det funkade ganska bra, den blev bara lite lös :P Sen tog vi det lugn, Roger gick upp och käkade mat, och jag käkade sen när han kom tillbaka igen. Efter det tittade vi på film, Patrik 1,5, sååå bra den är asså! :) Satt vid datorn ett tag och sen gick jag för att fixa till mig inför sängdax. Tjatade lite på Roger att han skulle komma och lägga sig med mig (a) Vi låg och myste ett bra tag <3 Sen var det natti natti, och jag sov mycket gott <3

Imorse  gick jag upp vid halv åtta. Gick och duschade och fixade till mig. Vid tjugo i nio väckte jag Roger. Tror jag fick någorlunda liv i honom när klockan var tio i ^^ Haha, du är för söt älskling <3 Gick till bussen vid nio, mötte Josefine vid busshållplatsen och hade följe med henne. Väl i skolan hade vi först samhälle, var väl helt okej. Sen var det idrott, men hann inte vara med eftersom jag skulle åka till tandläkaren. Så jag åkte till tandläkaren och nu sitter jag här hemma och ska nog börja packa upp lite saker snart. Har inte packat upp resväskan än :P

Men en skön start efter lovet, har bara haft två riktiga lektioner på två dagar, skönt! ^^

Ha det bäst alla!

Lördag 21/2 natten till söndag 22/2

Kom på att det var extremt länge sedan jag skrev i bloggen. Förlåt alla kära läsare, (vilka som inte är så många), menmen. Kände att det var dags att skriva lite igen. Nu ska vi se, när var sista gången jag skrev? Oj! Torsdagen före lovet :O Då blir det en hel del att skriva om. Börjar väl där jag slutade.

Åkte hem till Skåne fredagen den 13:onde. Att jag vågade åka tåg den dagen xD Tågresan gick bra, men stukade handen när jag trillade i trappan i Mjölby :/ Men! Jag kom hem till min älskade familj igen, vilket var underbart! :) Mamma hade åkt iväg till Italien, så hon var inte hemma. Men pappa och Tebbe var hemma :)

Lördagen spenderades hemma hos Sara, mycket mysigt hade vi det :) <3

Söndagen åkte vi till Åhus, där pappa lämnade mig och Tebbe. Vi skulle ju till Polen :D

Mådagen slöade jag mig igenom, fram till kvällen när vår resa började. Jag, Tebbe, mormor och min kusin Gabriella åkte till Ystad för att ta färjan till Polen :) Sov på färjan och vaknade vid fem på morgonen. Vi var tvunga att gå upp för att hinna äta frukost.

Tisdagen började då med frukostbuffé på färjan, innan vi åkte mini buss i lite mer än en timme till hotellet. Väl på hotellet tog vi det lungt en stund innan vi gick ut för att utforska stan. Vi bestämde oss för att gå till ett shopping center som skulle ligga en bit ifrån hotellet. Men när vi kom dit såg vi att gallerian var totalt nerlaggd. Så vi gick till McDonalds och tog en lunch istället :P Gick tillbaka till hotellet och åt lite snacks och spelade kort. Sen vid ett var det dax för spa behandlingarna :) Fick först en ansiktbehandling i en timme, sen ryggmassage i 25 min och efteråt fick man två timmars vistelse i relax avdelningen. Där fanns en stor jaccuci, olika bastu och ställen att ligga och vila på. Mycket mysigt :) Åt mat på restaurangen nere på hotellet senare på kvällen.

Onsdagen spenderades i shopping centret <3 Vi hittade ett som låg på andra hållet precis bredvid hotellet. Så där inne var man hela dagen och handlade en massa :) Presenter till Roger, present till Josefina och Josefine och lite saker till mig själv ^^ Riktigt kul var det :) Gick sedan ut på kvällen och åt mat på pizza hut. Innan dess var jag nere hos frisören på hotellet och klippte mig :P

Torsdagen var det dax att åka tillbaka till Sverige igen. Mini bussen åkte tio på förmiddagen från hotellet, och sen gick färjan vid ett. Handlade massa godis på färjan och gick sedan in i hytten för att vila lite. Sov i nån timme innan vi gick och åt på restauragen. Vi var framme i sverige vid kvart i åtta på kvällen. Då körde vi till Åhus, där pappa sedan kom och hämtade mig och Tebbe. Det var en super duper härlig resa ! :D Tack mormor <3

Igår tog jag det lugnt hela dagen, badade bubbelbad och pratade i telefon med Roger <3 Tittade på tv och myste med pappa och tebbe hela kvällen :)

Idag väckte pappa mig vid halv ett, då tyckte han att jag hade sovit tillräckligt ^^ Gick upp och åt frukost och tog sedan en dusch. Fixade till mig och satte mig sedan vid tvn ett tag. Vid halv sex kom mamma hem :D Då fixade hon till sig och sedan åkte vi till Sara min kusin. Hon fyller 17 idag. Så det var kalas. Trevligt, trevligt. Nu sitter jag då här och borde gå och sova. Mamma väcker mig vid nio imorgon, för hon ska hinna med att tvätta åt mig och färga mitt hår :) Men jag är inte ett dugg trött, så det går inte riktigt ihop att jag ska sova.. :/

Aja, nu ska jag inte uppehålla mig själv så mycket längre.. Tänkte snacka lite till med Roger på msn, och sen får jag väl försöka att sova. Ska ju upp tidigt.. Om exakt åtta timmar och tjugo minuter. Jisses !

Onsdag 11/2

Sitter då uppe och klockan är snart halv tre.. Skulle egentligen till skolan imorgon, men nu när jag är uppe såhär sent och inte kan sova, så får det vara. Går dit på fredag istället. Jag hade inte orkat med skolan ändå, det har hänt lite saker, som jag måste få smälta först. Hade faktiskt tänkt gå och lägga mig nu snart. Sen får jag se när jag vaknar imorgon. Jag behöver få sova ut, efter allt. Tycker ni att det låter som om jag skolkar, så får ni tycka det. Men ibland orkar man bara inte, det blir helt enkelt bara förmycket. Jag är inne i en period där jag är lättretad, och allmänt skoltrött. Så det är inte så konstigt om allt helt plötsligt rasar samman.

Ska bli skönt att komma hem på fredag. Rensa tankarna och umgås med familjen och släkten. Ska bli underbart att åka iväg till Polen också, med mormor, tebbe och min kusin. Jag kan behöva lite tid för mig själv, och då passar det bra på ett spa i Polen :)

Josefina, tack för att du kom innan ikväll, det betydde mycket <3
Roger, jag älskar dig över allt annat, jag skulle inte klara mig utan dig <3
Även om vi har våra stunder när vi "bråkar", så har vi ändå så många fler underbara stunder tillsammans <3

Lördag 7/2

Jisses vad det är ansträngade att vara på lan :P Jag kan typ säga att jag klarade det jag lovade, nästan iaf. Jag gick och la mig första gången vid ca halv sju imorse, det är bra för att vara lilla mig. Det betyder att jag har varit uppe 24 timmar i streck! :O Det har jag nog aldrig varit förrut. Så lite stolt är jag över mig själv. :) Vid sju var det sedan frukost, åt en macka och ett glas oboy, fick precis i mig det, mådde riktigt illa. (illamåendet har typ gått över nu). Satt vid datorn en stund efter frukosten, sen gick jag och la mig en liten stund igen. Sen hämtade jag Roger, och då gick vi och sov tillsammans :) Mycket mysigare att sova med honom ju (a) Så vi satte ihop två långa soffor till en dubbelsäng :P Sov i någon timme, men bestämde oss ganska snabbt för att sova några till. Så nu, har jag sovit ett antal timmar iaf.

Jag har ingen aning om vart Josefina har tagit vägen, men skickade nyss ett sms och frågade. Måste veta var hon håller hus :P

Nej usch, vad ska jag hitta på nu? Blir väl att titta på när Roger spelar ett tag, för jag har inget jag kan göra ^^
Skriver säkert mer senare. Vet att jag ska hem lite senare i eftermiddag och duscha och äta någonting. Sen får vi se hur länge jag okar sitta uppe nu inatt :P

Fredag 6/2

FREDAG!! :D <3 Äntligen helg! :D

Gick och la mig tidigt igår kväll, sov som en stock hela natten :P Vaknade när klockan ringde vid kvart över 6 imorse. Såg då att jag hade fått ett sms av Roger, han hade skickat det 23:33, då sov jag :P Hade inte lust att väcka honom, så jag skickade inget sms imorse när jag såg det, utan gick istället upp och duschade. Därefter åt jag frukost och fixade till mig. Blev klar lagom till att det var dags att gå till bussen. När jag kom ut, möttes jag av ett snöregn! Det har snöat en hel massa! (HJÄLP, JAG KOMMER BLI MULAD SOM SATAN I HELGEN!) Åkte till skolan och hade två lektioner. Åt mat med Josefina och några andra. Mitt i maten ringer Roger <3 Men det gjorde inget alls, tycker om att prata med honom (a) Fick sedan josefinas väska, för att jag skulle ta med den hem till mig. Så jag åkte hem till mig, och nu sitter jag här. Har nyss packat allt inför helgen :P

Om nån timme ska jag, Josefina och Roger till Willys och handla. Vi måste ju ha massor med godsaker med oss på lanet :) Ja, jag ska lana ^^ Efter vi har handlat förljer då josefina med mig hem, innan det blir dags att gå till 019 och lanet :P Sen kommer Roger lite senare <3

Ja, då blir det lan hela helgen :) jag har lovat mig själv och Roger att jag ska vara uppe hela natten, den som kommer nu. Så jag ska inte sova något alls inatt. Lycka till Louise!

Ikväll kommer en del kompisar som inte ska vara med på lanet och hälsar på :D T.ex. Soffan och Josefine <3 Det ska bli skojj! :)

Nej, nu ska jag snart packa ihop datorn.
Ha det bäst!

Torsdag 5/2

Igår blev det skola till två, sen följde jag med Josefine hem :) Vi tittade på halva "Benjamin Buttons otoliga liv", måste se klart den en annan dag! Åkte hem vid halv sju och åt mat. Halv åtta loggade jag in på msn. En kvart senare panik packade jag en övernattnings väska. Roger var tillbaka i Örebro! Klart att jag skulle åka dit med en gång! (a) Åkte hem till Roger och sen blev det mys! <3

Imorse vaknade jag bredvid Roger, och han fick nästan dra mig ur sängen.. Jag var såå trött! Kom iaf upp och gick och duschade och fixade till mig. Åkte till skolan och hade samhälle. Sen var det stormöte med RGH, i en och en halv timme. Efter det var det lunch, sen gick jag, Tess och Josefine till ica, köpte godis (a) Så sitter och käkar godis och flummar med Tess och Josefine nu xD Vi väntar på att datorkunskapen ska börja :P

Efter skolan vid fyra, åker jag väl hem och tar det lugnt, MÅSTE sova tidigt ikväll. Ska lana till helgen, måste vara vaken då :P

Nej, nu ska jag vara social med Tjejerna!

Onsdag 4/2

Dagens bästa : Positivt omdömme på svenska uppgiften :)
Dagens sämsta : Håltimme..
Dagens outfit : Gråachinos, svart linne, grön kofta, svarta klackskor, smycken och hästsvans
Dagens roligaste : "KolKol" som jag uppfattade som "KK"
Dagens Aj! : Ramlade i backen när jag skulle gå till bussen, min rumpa har ont !
Dagens "Pain in the ass" : "Arab-ungarna" på bussen
Dagens mums : Mc dondals mat till lunch, och brownie till efterätt (a)
Dagens wow : Kunde i stort sett ALLT på naturkunskapen, svarade på alla frågor och pratade mest av alla :)
Dagens låt : Ted Gärestad - För kärlekens skull <3 (Börjar gråta när jag lyssnar på den)

Tisdag 3/2

Sitter då hemma i Josefinas lägenhet och ska snart gå till bussen med Jenny. Sov hemma hos Josefina inatt eftersom jag inte ville sova själv.

Idag blir det skola till klockan två, sen åker jag in en runda på stan :) Ska ta det lugnt, gå runt och titta och prova kläder som en galning (a)

Igår kom jag till skolan vid kvart över nio. Får reda på att vi inte har någon första lektion, vilket innebar att jag hade kunnat sova i en timme till. Menmen, jag var ju redan i skolan, så det var ingen lön att åka hem. Så jag och Josefine gick till ICA istället och handlade godis :) Sen kom vi tillbaka till skolan, och sen var det lunch. Efter lunchen hade vi en halv lektion, sen skulle vi på en föreläsning. Och den drog över tiden, så vi hann inte til våra iv-val. Så jag följde med Josefine hem ett tag :) Spelade wii och pratade :) Sen åkte jag till träningen och tränade. Fick skjuts av Silvia till järntorget. Därefter gick jag till 019, träffade Josefina en snabbis och handlade lan biljett till helgen ^^ Gick hem, åt snabbt innan jag skulle till stationen och möta Roger <3. Han skulle åka hem, så jag ville säga hejdå, eftersom jag inte hade sett honom sen i torsdags. Pussade Roger hejdå och gick till järntorget för att ta bussen hem till Josefina. Ringde pappa också, var skönt att få prata av sig lite. Åkte hem till Josefina och då gick vi direkt till Komsum för att handla mat till henne och lite frukost. Inne i affären var vi med och såg när en snattare sprang i väg. Han hade snott en fläskfilé :P Gick hem till Josefina igen och drack varm choklad och tittade på film. Josefina somnade efter ett tag, och jag gick och la mig efter filmen.

Nej, nu måste jag dra, ska gå till bussen snart.
Ha det bäst alla!
PussPuss <3

Dagens låt <3

Söndag 1/2

Februari månad nu då, snacka om att tiden har gått fort. Känns som om det var nyår precis ;)

Söndag, vilket betyder slappedag! Vaknade av att mamma väckte mig lite i elva, gick upp och käkade frukost. Fick värsta chocken när jag kom ner i hallen. Tebbes hår var rött! :O Men sen kom förklaringen :P Eftersom hon har varit blond och skulle färga det mörkbrunt, var hon tvungen att först färga det rött för att det inte skulle bli några missfärgningar. Men lite ckockad blev man. Så nu är Tebbe brunett, med hårförlängning ända ner till under brösten. Vill också ha långt hår! (a)

Iaf, vid två tiden gick vi till kusien Lina som fyller 23 idag. Var där i nån timme och ungicks med släkten. Sen gick vi hem och åt lite mat, och nu sitter jag här. Ska åka tillbaka till Örebro snart :) Ska bli skönt att komma tillbaka :)

Det var nog allt för idag, skriver kanske mer imorgon.