Måndag 27/4

Dagen började segt och fortsatte lika så. Det kändes som om hela dagen var som ett enda stort drygt pussel på 1000 bitar, som bara börjat på sitt slutliga motiv. Timmarna segade sig fram, och lite fler bitar föll på plats i pusslet. Under lektionen i Naturkunskap höll jag på att somna, vilket resulterade i att pusslet låg orört. Efter sista lektionen gick jag och Patricia på stan, när telefonen ringde och jag såg att det var Roger kändes dagen helt plötsligt så mycket bättre, och säkert 100 pusslebitar hittade sina rätta platser. När vi slutade prata efter ungefär en timme var pusslet klart till två tredjedelar. Jag åkte vidare till tennisen och jag var otroligt seg, så slagen blev verkligen inte de bästa. Den timmen fylldes det på med några ytterligare pusslebitar, men det var en hel del kvar tills det skulle vara klart. Jag kommer hem till huset vid åtta tiden och känner mig segare än förut. Några enstaka bitar hittar efter många prövningar sina rätta platser. Vid halv nio känns det inte lika segt länge. Jag pratar med Roger på msn och allt känns genast mycket lättare. Vi pratade fram till elva på kvällen, och det slutade med att vi båda låg i våra sängar och hade webbcamarna på. Vi låg där och såg på varandra och önskade att vi var hos varandra. Pusslebitarna slängdes med en rasande fart på plats. När vi väl somnade framför datorerna med webbcamerorna fort. igång, då var pusslet äntligen klart och motivet blev fullt synligt. Motivet visade två personer som stog en bit ifrån varandra och såg djupt in i varandras ögon med armarna utsträckta mot varandra och händerna ihopflätade. Jag förstod direkt vad motivet ville ha sagt, eftersom det var precis så jag kände nu ikväll. Det kändes som om bandet mellan dig och mig är starkare än aldrig förr. Och händerna som var ihopflätade visade att vi hör ihop och inget kan skilja oss åt. Vi är en del av varandas liv och du gör mitt liv till något helt underbart. Jag älskar dig Roger, vår kärlek är starkare än allt annat <3 

Kommentarer
Postat av: Josefine

fint skrivet lollo! :) du borde jobba inom sånt där jue! thihi <333

2009-04-28 @ 11:28:52
URL: http://funtoread.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0