Söndag 5/4

Godmorgon!

Vaknade för lite mer än en timme sedan, och då låg jag först och myste en stund med Roger innan vi gick upp. Har precis ätit frukost, och funderar på att snart ta en varm dusch. Får se om jag drar mig ner och gör det snart ^^

Igår tog vi det mest lugnt, var ute och gick en långrunda med en kompis till Roger, väldigt mysigt var det :) Eftersom solen sken och det var ganska varmt, så kunde man gå i bara tjocktröja, mys på att våren börjar titta fram <3 Har verkligen saknat värmen, för lilla jag är en sån som fryser ganska lätt ^^ Men ändå så "påstår" Roger att jag är varm som ett element när han ligger nära mig :P Men inatt kunde han faktiskt ligga bredvid mig HELA natten (a) <3

Nej usch, känner mig extremt smutsig och äcklig, så jag måste verkligen ner och ta en dusch snart. kan verkligen inte visa mig ute såhär :P


Jag funderar faktiskt på att börja skriva en massa noveller, dikter och krönikor igen. Det var så avslappnande att bara sitta där framför datorn och låta fantasin flöda och försöka få ner alla känslor i kortfattade drag. Jag vet inte varför jag slutade med det, saknar det verkligen ibland.. Dikter tror jag jag slutade att skriva när jag kände att alla dikter började låta lika dant och att det aldrig kom fram något nytt. Noveller, ja det vet jag faktiskt inte varför jag slutade med, fick väl massa andra saker att tänka på och sen lades det på hyllan. Krönikor, det var något jag precis hade börjat med, jag höll fortfarande på att lära mig hur jag skulle skriva dem, och varför jag inte fortsatte, det finns nog ingen förklaring till det. Eller jo, någon måste det ju finnas, men ingen som jag vet sådär på rak arm.



Kärlek. Lyssna på ordet. Vad känner du? Blir du glad, blir du ledsen, får du fjärillar i magen, känns det inget alls eller hur känns det? Alla har nog olika svar, men alla svar betyder något speciellt för just dig. När jag hör ordet kärlek, så tänker jag direkt på Roger, för det är han som har den största platsen i mitt hjärta och det är han som får mig att känna äkta kärlek och enorm lycka. När han säger "jag älskar dig" betyder det så mycket mer än bara kärlek, och jag blir alldeles varm inombords och känner mig som den lyckligaste tjejen i världen. Men sen tänker jag även på all den kärlek som finns mellan mig och mina vänner, den är väldigt stark och det kan jag verkligen se ibland. Om en nära vän kommer springandes mot mig med öppna armar och omfamnar mig med ett stort leende, då känner jag mig så glad. Det är också en sorts kärlek. Lika så kärleken till min familj, den kärleken är en av de största i världen. Att få se sin familj vid matbordet eller någon annan stans, skrattandes och lyckliga. Det finns inget som sätter sig djupare. Att få höra orden jag älskar dig av sina föräldrar och syskon, få en att skina upp och le väldigt stort. Kärlek, det är något alla behöver, i alla dess olika former. Även om du inte skulle ha någon som du är tillsammans med och delar den sortens kärlek med, så måste du veta att det finns så mycket annan kärlek som är minst lika underbar. Ta vara på den kärlek du får, och ge mycket kärlek tillbaka, du kommer må så extremt bra.



Kommentarer
Postat av: Josefina

Den sista texten du skrev var bra om kärlek, håller faktiskt med dig! <3

2009-04-05 @ 13:02:26
URL: http://josefajnaa.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag tycker du ska fortsätta skriva. För du är riktigt duktig på det!

2009-04-08 @ 16:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0