Måndag 14/12

3 dagar kvar till Roger kommer!! <3
10 dagar kvar till Julafton!! :)
15 dagar kvar till jag åker till Örsundsbro!! <3
17 dagar kvar till nyårsafton!! :)

Känner mig som ett litet barn igen. När man satt där med sin choklad kalender och räknade dagarna inför julafton. Väntade på att få öppna den största luckan, med det största chokladet. När man satt med stora ögon och såg på alla paketen under julgranen framför sig. Ibland vill man vara liten igen, vissa saker var så mycket enklare då.
Men, jag längtar även nu till julafton. Fast nu är det mest för samhörigheten, allt det glada som julen bär med sig och ja, jag måste ta med julklapparna också, för de längtar man till även nu.

Det kom lite snö igår, vilket fick mig att känna lite små julstämmning. Men resan tillbaka till Örebro igår, den var inte som jag hade väntat mig direkt. Tåget var 8 minuter sent in till stationen i Hässleholm. Åtta minuter är ju ingen fara tänkte jag. Men när jag väl kommit på tåget, står de still på stationen i 45 minuter. Det var fel på elektroniken, så de fick starta om tåget. Sen fick de inget svar från banverket att de fick köra, sen var det ett godståg framför oss, allt på samma gång. Så jag fick åka förbi mjölby, där jag brukar hoppa av. Åka vidare förbi Linköping, förbi Norrköping och sedan hoppa av i Katrineholm. Där blev det en 1½ timmes bussfärd hem till Örebro. Jag skulle varit framme tjugo i tio, men jag landade tjugo i tolv. När man sitter där och vet att tåget är försenat och man inte vet vad man ska göra, då kan man inte sova. Man sitter där och är på sin vakt hela tiden. Sen på bussen hade jag kunnat sova om jag ville, men det kändes ändå fel, jag ville vara vaken ifall det skulle stöta på något nytt problem. Så det blev inte mycket sömn inatt. Ställde klockan på halv sju, men snoozade fram till sju. Då blev det brottom kan jag säga. Snabb dusch, snabb sminkning, frukosten hann jag inte med. Glömde massa viktiga saker, tog fel jacka.. Ja, det blev en hektiskt morgon. Väl på skolan kunde jag andas ut. Köpte mig lite frukost och var ganska utvilad.

Har varit flummig hela dagen, vilket nog beror på sömnbrist egentligen, men har blivit till överskottsenergi. Så ska lägga mig och vila snart. Blir nog ingen träning. Huvudet värker och håller på.

Det var nog allt. Ha det bäst bitches ;)
Pusspuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0