Måndag 21/12

Känner en massa julstämming måste jag få lov att säga! Det är bara granen som fattas, sen är det helt komplett.
Sitter just nu i finrummet och tittar på brasan, mysigt värre. Fick för mig att skriva lite i bloggen, var ett tag sedan. Och så vill jag skriva om min underbara helg tillsammans med älskling <3

Vi börjar där jag slutade förra gången, d.v.s i torsdags eftermiddag :)

Torsdag kväll
Roger kom vid åtta tiden, då mötte jag honom på vägen. Vi gick hem till min lilla lägenhet och myste lite, med chips, dricka och film (The girl next door). Filmen var verkligen hemsk! Inte hemsk eller läskig som i en skräckfilm, utan hemsk för allt som hände. Det var en sann historia och en flicka blev slagen och torterad som fan.. Nej, usch, den var verkligen hemsk! Blev en massa mys efter filmen.

Fredag
Jag gick upp när klockan ringde vid halv sju. Gick upp och fixade till mig och lite sådant. Väckte Roger så vi kunde äta frukost tillsammans. Trött var han iaf, tog en kvart att få upp honom ur sängen :P Men vi åt iaf frukost och sedan gick vi till tåget. Eller ja, vi småsprang till tåget. När vi nästan var framme så kom tåget in på perrongen :O Så det var bara att springa fortare än fortast. Vi hann med nöd och näppe. Jävla tåg som bytat tågtider. Det gick 8 minuter tidigare än förra veckan. Aja, vi hann iaf, men andfådda var vi allt :P Vi kom till Mjölby i vanlig tid, vid kvart i tio. Sen handlade vi lite gottigheter på pressbyrån och väntade på de andra tåget. Tåget blev en kvart försenat, vilket inte var så farligt. Men på vägen blev det mer försenat.. Vi var framme 45 minuter efter vi skulle varit framme. Väntade i en halvtimme på bussen och sen var vi äntligen hemma :) Där var även Tebbe och Victor. Så vi satte oss i soffan och myste, spelade guitar hero och lite sånt ^^. Mamma kom hem och sedan spelade jag, Roger, Tebbe och Victor spel, det blev "Game of life" :) Tebbe vann, skandal! Jag som alltid brukar vinna på det :P Därefter blev det mat. Senare på kvällen tog jag och Roger oss ett bad i bubbelbadkaret, myyyysigt! :) Vi bestämde oss för att sova tidigt eftersom vi skulle upp ganska tidigt morgonen efter.

Lördag
Vaknade av klockan då med, vid kvart i sju ringde den. Gick upp och duschade, fixade till mig och gick sedan för att väcka Roger. Inte det lättaste man kan göra, men det funkade ^^ Sen gick vi ner och åt frukost och sedan fixade jag till mig lite till. Vid tjugo över åtta körde pappa in oss till stan, där vi skulle ta tåget till Malmö. Vi köpte biljetter och kom på tåget utan några problem. Vi var framme vid halv tio. Bestämde oss för att kolla efter var ifrån bussen skulle gå, som vi hade fått reda på att vi skulle ta. Vi gick dit, såg nummret på bussen och frågade om det var rätt? Nej, det var samma nummer fast åt andra hållet. Aha, så vi gick och kollade bussen åt andra hållet, men nej! Då gick inte de bussarna på helger. Så det var bara att kalla på en taxi och frågade om de kunde köra oss. Det gick bra och vi kom fram till Razer House. Men då var det stängt, och vi skulle inte vara där förän en timme senare, vid elva. Så vi gick till Statoil och hängde :P Vid elva fick vi äntligen komm ain och köra gokart! :) Skiiit kul var det! Fast Roger varvade mig flera ggr :P När vi kört klart våra 30 minuter ringde vi efter en taxi som skulle kunna ta oss tillbaka till stan. Nej, då hade de inte många bilar i Malmö, men det skulle komma en om en kvart. Så vi väntade och sedan kom taxin. Väl framme i stan gick vi först till McDonalds, vi var hungriga. Därefter gick vi runder lite i stan, blev en lagom lång vistelse. Det var så mycket folk överallt, så man kände sig extremt liten. Inne på hansagallerian pussades vi under en mistel, kärlek på hög nivå älskling <3 Vi tåg tåget hem igen vid tio i tre. Mamma och pappa mötte oss i Hässleholm vid kvart i fyra då var det hem och fixa till sig inför ett kalas. Roger var orsaken till att jag behöve fixa till mig en gång till, eftersom han kastade en snöboll rätt i ansiktet på mig! Vi gick till familjen Karlsson och firade Johanna. Vid åtta gick jag och Roger hem och tog det lugnt. Spelade lite och sedan tittade vi på tv och myste.

Söndag
Vi satte klockan på halv tio, och när den ringer låter jag den ringa lite så att Roger också skulle vakna. Jag sängde av den och Roger verkade vara vaken. Så jag la mig ner igen och myste lite. Men vi båda somnar igen, eller ja, jag somnade, Roger hade inte äns varit vaken :P Så vid halv elva säger jag till honom att det är dags att vakna. Hans svar blev: "Va? Redan, vad är klockan då?". Så sa jag att klockan var halv elva och han blev chockad! Jag fick berätta för honom att klockan hade ringt vid halv tio och då trodde jag att han hade vaknat, men nej, det hade han ju inte :P Vi slöade oss igenom förmiddagen och vid halv två gick vi och duschade och fixade till oss. Halv fyra körde hela familjen i till stan och lämnade Roger på stationen. Alltid lika tråkigt att skiljas <3 Jag stod och vinkade av honom enda tills tåget körde. Saknade dig redan då älskling <3 Sedan åkte jag, mamma, pappa och Tebbe till Joanna och firade henne. Senare på kvällen myste jag och Tebbe med film och popcorn :)

Idag
Vaknade av att Roger ringde och väckte mig vid halv tolv. Jag fick lite halvpanik när han sa vad klockan var, men det löste sig fint. Jag ringde Sara och vi planerade när vi skulle åka in till stan. Gjorde vid mig snabbt som attan och vid ett tog jag bussen in till stan. Sara hoppade på i Sjörröd och i stan mötte vi Joanna. Vi gick runder och handlade lite, sen gick vi hem till farmor och farfar och åt lite mackor. Fick sedan skjuts hem, och nu sitter jag här :)

Det var allt. Men det räcker, tycker jag har skrivit en hel del :P
Ha det bäst sötnosar!
PussPuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0