Måndag 13/7

Okej, jag skrev inget mer under lanet, dåligt av mig!

Jag har iaf haft det super kul :)
Ni får ursäkta, men jag orkar inte skriva allt så detaljerat, så skriver det lite kortfattat istället.

När jag först kom till Göteborg i onsdags, mötte Anna, Marcus, Roger och Jonny mig på stationen. Då åkte vi först hem till Anna med alla sakerna, satte upp datorerna och lite sånt. Sen åkte vi iväg och handlade godsaker och mat. Jag lärde Roger självscaning på maxi :P Ja, sen satt vi då uppe ett tag och nördade oss xD
Andra dagen var det riktigt dåligt väder, hade tänkt åka till Liseberg, men det blev att vi satt inne hela dagen och nördade istället. Henrik kom då också och han hade med sig sin lilla dotter Elin som är 6 år, som ni ska få höra om mer sen :P
Tredje dagen, d.v.s. i fredags. Då var det uppehållsväder, så vi begav oss till Liseberg :) Kom dit vid halv ett och stannade till halv åtta. Riktigt super, duper, mega kul hade vi! :D Jag och Roger köpte kaninöron (a) Jag ett par rosa och Roger ett par gröna, mycket söta blev vi :P På kvällen blev det såklart datorn :P
Fjärde dagen, blev full med en massa datanördande, lika så femte dagen (igår).
Idag blev det att packa ner allting och sedan åka till stationen för att ta sig hem till Hässleholm. Väl framme, kom mamma och hämtade mig och sedan körde vi och hämtade Tebbe. Nu väntar vi på att pappa ska komma hem, så vi kan åka vidare till Åhus. Det blev bara hem, packa upp, och sedan packa nytt igen :P

Jaa, nu ska ni få höra lite om den söta (inte alltid) flickan Elin. Hon favoritiserade mig med en gång :P Skulle följa med mig vart jag än gick, skulle veta exakt vad jag gjorde och allt sånt. Eftersom Henrik och Elin bor i Göteborg så åkte de hem imellanåt. Så en dag efter de hade varit hemma berättade Henrik att när de hade kommit hem så hade Henrik och hans fru Malin bett Elin att lyssna på dem. Men då hade hon bara svarat: "Nej! Jag lyssnar bara på Louise!" :P Sen så en dag följde hon med mig upp till Annas lägenhet när jag skulle byta batterier på mina hörapparater. Då kom denna konversationen:
Elin: Vad är det där för nått? (Pekar på mina hörapparater)
Jag: De gör så att jag kan höra bättre.
Elin: Jaha! Är det därför du pratar så konstigt? Har du någon gång pratat svenska?
Jag: (Försöker hålla mig för skratt) Men Elin då, klart jag pratar svenska, annars hade ju inte förstått vad jag sa.
Haha xD
Sen en annan gång var hennes pappa hos oss, och hon var hemma. Så ringer Henriks telefon och då är det hon som vill bli hämtad, för hon ville också vara med. Han svarar att han kommer snart och hämtar henne. Efter någon minut ringer hans telefon igen, och det är hans fru. Då visade det sig att Malin (frun) inte visste att Elin hade ringt, utan Elin hade själv gått in i telefonboken på mobilen, letat upp sin pappas namn och ringt! Smart unge asså xD

Tack för ett jättetrevligt lan alla inblandade! :)

Ja, då blir det Åhus fram till Torsdag nu antagligen. Blir lite beach handboll och sånt. Se på fredag gäller det! Hela familjen åker upp till Örsundsbro för att hälsa på Rogers familj. Efter 10 månader ska våra föräldrar äntligen träffas. Ska bli super kul! Men samtidigt lite nervöst på något sätt, det är ju trots allt första gången de ska ses :P Så då stannar familjen hela helgen ut och firar Roger som blir en stor pojke nästa tisdag, hela 20år! ;) På söndagen åker mamma, pappa och Tebbe hem igen och lilla jag stannar kvar i en sisådär 2 veckor :P Nästa måndag, blir det GrönaLund med Roger och en del av hans stora familj :) Småttingarna ska också med, kommer ha en anledning till att åka barnkaruseller ^^, Sen dagen efter är det Rogers födelsedag och det ska firas! :P Sen resten av tiden får vi se vad vi hittar på, kanske äntligen får komma ut till Gräsö, jag hoppas det! :)



You're on my heart just like a tattoo,
I'll always have you <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0