Måndag 27/7

Halloj!

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev.. igen.. Men jag har faktiskt haft ganska mycket för mig under dessa dagar som jag varit inaktiv. Förra gången jag skrev var ju tisdagen den 14 juli, och dagen efter blev jag sjuk. Fick 39,5 graders feber, huvudverk och halsont. Så hela onsdagen bestod av att ligga i soffan och sova växelvis titta på tv. Vissa stunder var hemska. Feber var så hög och huvudet bara värkte, jag visste inte var jag skulle bli av. Torsdagen började på samma sätt, så mormor ringde till vårdcentralen i Åhus och jag fick åka dit, visade sig att jag hade halsfluss. Jippi.. Så det var bara att käka pencilin. Dagen efter, fredagen den 17 juli, åkte hela familjen till Örsundsbro för att fira Roger. Jag var inte i toppskick direkt, men upp till Roger det skulle jag! Sov mycket i bilen så jag var utvilad när vi kom fram. Mamma, pappa och Therese stannade till söndagen, då det var dags för dem att åka hemåt igen. Jag själv stannade kvar. Veckan gick, vi hade det mysigt tillsammans. En dag var vi och shoppade i Uppsala, handlade nya kläder :) I fredags åkte jag och Roger med hans syster och hennes man (eller sambo, håller inte direkt koll :P) till Gräsö. Det var riktigt mysigt där. Jag och Roger tog en promenad innan vi gick till sängs. I lördags tog vi det först lugnt och senare på eftermiddagen spelade vi minigolf med lite andra personer. Vi fick ta ett brejk efter 6 hål, eftersom det började spöregna. Vi spelade sedan klart. fast det regnade lite. Därefter åkte vi över med färjan till Öregrund. Där åt jag och Roger pizza på en restaurang, mysigt! Igår hade jag lovat Roger att jag skulle bada, så det var bara att göra det. Efter många om och men, hoppade jag i, och fy fasiken vad kallt det var! Trodde hela jag skulle frysa till is. Men som tur var så gjorde jag inte det, bara nästan ;) Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Örsundsbro igen. Eller ja, vi stannade först i Uppsala där vi mötte Rogers föräldrar. Då åt vi på kina restaurang, mums! Sedan när vi kom hem tittade vi lite på tv innan vi gick och sov.

Imorse ringde Rogers klocka vid tjugo i 6, duktig som han är så skulle han upp och jobba. När Roger sen skulle gå iväg hoppade Ludde upp till mig i sängen. Men han blev inte långvarig, utan hppade ner efter en stund igen. Det dröjde sedan inte länge förrän både Ludde och Lina hoppade upp till mig och la sig nere vid mina fötter och somnade. Jag sov sedan vidare i två timmar till innan det var dags för mig att stiga upp. Gick direkt ner och duschade och fixade till mig. Sen vid tjugo över nio åkte jag och Eva (Rogers mamma) till Ramex, där Roger och hans pappa jobbar. Så vi hälsade på dem och sedan åkte vi vidare till Västerås. Handlade lampskärmar till mamma och ett toalett sett, med tvålpump, tanborstställ och mugg till mig själv. Självklart i rosa med blommor på :) Ska ju ha rosa tema inne på min nya toalett i Örebro sen. Precis som mamma säger; Det närmar sig med stormsteg! Så nu har jag och Eva precis kommit hem och snart kommer även Roger och Bengt hem.

Slut på ord, slut på inlägget!
PussPuss<3


Btw, det var 11 månader i torsdags! Älskar dig Roger <3

Kommentarer
Postat av: LLMWL

Fy fan vad jobbigt med febern! ;/ Bra att du är frisk nu iallafall, det är iaf så de låter? (:

2009-07-27 @ 18:00:54
URL: http://llmwl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0