Fredag 20/11

Det är redan mitten av november.. Jag förstår inte hur tiden kan gå så snabbt.. Om 9 dagar är det första advent, första advent!! Det betyder att om en månad och 4 dagar är det julafton :O Jisses, dagarna flyger förbi i en rasande fart. Och, det betyder ju även att om en månad och 11 dagar är det nyårsafton :) Den ska firas med Roger i Örsundsbro, bara vi två, mysigt! <3 Vi ska bryta trenden lite ^^ Istället för att öppna varandras julklappar på julafton när vi är på två olika ställen, så väntar vi till nyårsafton och öppnar dem tillsammans :)

Jag måste berätta om min händelserika morgon idag!
Jag vaknade vid lite över tio, och bestämde mig för att gå upp. Jag var fortfarande lite småtrött, men kände att jag behövde gå på toa. Så jag öppnade min dörr och tog två steg ut i hallen. Helt plötsligt börjar det tjuta i hela huset :O Tebbe hade glömt att jag var hemma och hade satt igång larmet. Så där stod jag i ett tjutande hus och visste först inte vad jag skulle göra. Det kändes som minuter, men det var nog bara några sekunder innan jag kom på att jag skulle springa ner och stänga av det, jag kunde ju koden. Så jag springer ner i rasande fart och stänger av det. Då ringer telefonen och det är självklart från larmcentralen, de måste ju kolla så det verkligen inte är ett inbrott. Jag sa kontroll ordet och sedan frågade hon vad som hade hänt. Då brast allt. Jag hade blivit så chockad när larmet sattes igång, så då kom chocken ut genom att jag började gråta. Stackars hon från larmcentralen hörde nog inte så mycket av vad jag sa :P Men det löste sig, och jag lugnade ner mig en aning. Sen ringde jag till pappa för att berätta det. Han hörde direkt att jag var uppspelt så han bad mig att lugna ner mig. Därefter kunde jag gå på toa och sätta mig och äta frukost. Denna vecka har inte jag och larm gått ihop riktigt, råkade ju starta larmet i lägenheten i onsdags när jag lagade mat :P

Aja, nu sitter jag här och väntar på att mamma snart ska komma hem. Då ska vi ta något att äta och sen ska jag fixa till mig klart medan hon ska packa. Jag har redan alla mina saker packade, så för mig är det lugnt :) När sedan både pappa och tebbe har kommit hem, åker vi till Malmö :) Eller ja, vi kör till Malmö. Till och med så är det lilla jag som ska köra, wish me good luck :P

Ja, så det blir hotell i helgen tillsammans med familjen. Lyxfrukost och shopping i Malmöcity :) Vi firar mamma, eftersom hon fyller år på onsdag :) Grattis i förskott tilll henne! :)

Roger är iväg på lan i helgen, i stockholm, skulle inte jag ha åkt till malmö, så skulle jag varit med. Han har lovat att hålla mig uppdaterad, så jag kan vara med på avstånd ^^

Ha det bäst alla!
Pusspuss<3

Kommentarer
Postat av: TinA

haha vad läskigt att larmet sattes igång! hyii! :D hoppas ni får trevligt i helgen på hotell o allt ;)

2009-11-21 @ 12:25:42
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag får ju gåshud när jag läste om larmet, gud så läskigt det måste ha varit!

Lät som en bra helg iaf :D

2009-11-23 @ 16:50:43
URL: http://confidence.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0