Onsdag 21/10

Det blev skola för mig idag. Var hemma igår på grund av min jobbiga förkylning, visst sitter den kvar där den sitter, men orkade inte vara hemma en dag till. Hoppade över idrotten gjorde jag, men det var nästan självklart. Kämpade mig igenom de första lektionerna, sen släppte det en aning och jag kunde anstränga mig någorlunda. Började även med matte C idag, riktigt kul att äntligen köra igång med det! Vet iof inte reultatet på nationella B, får reda på det måndagen efter lovet. Men hoppas verkligen att jag klarade det, så jag inte behöver kompletera utan kan fortsätta med matte C. Var även inne hos studievägledaren och pratade lite idag. Fick reda på att jag kommer ha precis 2500 poäng när jag tar studenten till vår :) Hade hoppats på mer, men eftersom det räcker med 2500, så ska jag väl känna mig nöjd. Men hade gärna velat plocka bort idottsbetyget, eftersom de är sämst.. Aja, nu är det som det är. Sen hade elevrådet stormöte, vilket urartade sig i slutet. Lite synd, men så kan det bli. Därefter åkte jag hem, då var klockan kvart i fem. Jag började städa hela lägenheten och var precis klar när Josefina kom och plingade på vid halv sju. Då satte vi oss ner och skrev lite intervjufrågor till när vi ska intervjua en på Sputnik till vårt projektarbete. Vi skrev 14 frågor, helt okej, men tror vi behöver fler. Tur att intervjun inte är förrän tisdag vecka 45, vi har lite tid kvar att tänka :) Började tvätta vid sju också, och nu ligger all tvätt i torkskåpet och jag ska hämta den om 40 min ungefär. Josefina gick hem för 20 minuter sedan, och nu är det ensamt här. Ska bli skönt att komma hem till lilla Tormestorp redan imorgon. Klockan fyra imorgon eftermiddag landar jag på stationen i Hässleholm och tar sedan bussen hem. Får nog följa med på en utbildningsmässa tillsammans med mamma, pappa och Therese lite senare. Därefter åker mamma och pappa iväg till Harrys, de ska "ha det kul" tillsammans med några vänner. Jag och Therese får åka hem och ha en myskväll med film och pizza istället. Ska bli mysigt, var länge sedan jag och syster hade en sådan kväll tillsammans. Tror vi kommer ha mycket att prata om :) Vem förstår en bättre än sin egen syster? Inte många iaf! Du är älskad syster <3

På lördag bär det av till Mallaga med mormor och morfar :) Vad kan bli bättre än att åka iväg med mormor och morfar när man fyllt arton och kan beställa in drinkar som de betalar? Inte mycket ;) Får njuta av "sex on the beach" eller något annat gott :) Ska götta mig i en hel vecka i 25 graders väder. Kommer sakna dig älskling <3

Ja, så ska man stax diska, sen hämta tvätten, lägga in den i skåpet, slänga en massa mat som inte får stå kvar i kylskåpet under lovet och sedan blir det en liten pratstund med Roger innan jag nanar sängen. Måste ju säga godnatt till världens underbaraste innan jag ska sova <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0