Funderingar

Precis som rubriken säger så har jag en hel del funderingar i mitt huvud just nu. Jag känner att min blogg börjar tappa fotfästet lite, känns som om jag bara skriver om vad jag gör hela tiden, då och då kan det komma upp lite funderingar från hjärtat, men den är för det mesta enformig. Vill ha något intressant att skriva om, vill skriva om något som folk vill läsa och kan tycka är bra och kanske till och med känna igen sig i.

Jag har länge velat starta ett projekt eller något, som kan få ovetande personer att förstå skillnaden mellan att var hörselskadad och vara döv. En del vet skillnaden, men väldigt många tror att det nästa är samma sak. Frågan är bara, hur jag ska börja, hur ska jag göra för att få det att gå igenom?

Jag undrar om jag inte ska börja skriva mer om min hörselskada, det är ju trots allt en del av mig själv. Vet knappt om alla läsare vet att jag är hörselskadad ens, och om alla vet vad det innebär? Men iof så tror jag att de flesta av mina läsare tillhör min "nära-vän-krets" och alla dem vet ju såklart.

Men vad tycker ni? Ska jag börja skriva mer om hörselskadan och mina tankar, funderingar och upplevelser kring den?

Kommentarer
Postat av: TinA

Ja, varför inte? :) Du kan också låta dina läsare få skriva ner sina frågor, eller låta de som också är hsk skriva ner sin historia i en kort version då, så kan du publicera det också, typ "Reaktion på hörselskador" och/eller "Andras syn på sin hörselskada" eller något liknande.. :) Folk känner ju inte att den är en del av sig själva, andra gör det osv.. Finns många synpunkter på det =)

2010-04-08 @ 21:07:17
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Linn

Tycker jag absolut att du ska göra!:) det är bara intressant och det skickar ju ut information också, alla är ju så olika när de gäller hörselskador. Go for it!

2010-04-08 @ 22:57:23
URL: http://wordswrittenbyme.blogg.se/
Postat av: Suz

Det tycker jag absolut att du ska göra! :)

2010-04-09 @ 17:33:24
URL: http://suzyescallmesuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0