Sick, or not..

Jag ville inte ljuga om att jag var sjuk.. Därför bad jag Annica säga sanningen, men det verkade inte heller fungera.. Varför kan man inte få vara hemma om man mår psykiskt dåligt? Varför måste det alltid vara fysiskt? Det gör minst lika ont och man mår minst lika dåligt när det är psykiskt som fysiskt. Känns som om jag är Louise, den duktiga, som bara är sjuk när jag verkligen är sjuk. Bråk, utanförskap och vänskap, det kan ta hårt, varför fattar inte lärare det för? Jag behövde vara hemma, ha tid för mig själv, utan att få en massa sura blickar på mig. Jag ville fundera, söka djupt in i mig själv och försöka förstå varför allt blivit som det blivit..

Sen blev jag sjuk under dagen också. Jag har kännt mig snurrig och spyfärdig hela dagen.. :/
Nu har jag precis ätit pommes, kött och beasås, det var mumma! :)
Men har fått sura uppstötningar nu.. INGE kul!

Om en timme är det dags för fika hos personalen, marängswich :) Innan dess måste jag diska och sen blir det slapp resten av kvällen, som om jag inte fått nog av det..


Kommentarer
Postat av: TinA

På den biten hade jag tur med min mentor.. Hon lyssnade på själva orsaken och hjälpte mig sedan med att få prata med någon och hon gav själv några tips. Synd att alla lärare inte är sådana, men jag antar att det kommer alltid vara nåt fel på någon nånstans, i ditt fall att de inte förstår. Kanske vill de ha på papper eller höra från ex.vis kuratorn att "näe idag kan faktiskt inte Louise vara er duktiga elev". :/

men cred till Annica som i alla fall sa till läraren och att hon själv verkade förstå att du inte pallade idag.



Maten du lagade idag lät ASGOTT. Det ska jag också göra nån dag. Snart hoppas jag :D:)

2010-04-20 @ 19:48:50
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0