I'm gonna make it!

Jag har bestämt mig nu.. Efter mitt och Rogers samtal igår kväll, så ska jag göra detta. Jag vill göra det, och jag vill klara det. Det enda som behövs är en push på vägen. Jag kommer inte att klara det ensam, det vet jag. Därför behöver jag all hjälp jag kan få. Och eftersom min pojkvän är den bästa, så har han lovat att ställa upp! Tack älskling!<3

Jag vet att jag sa förut att jag skulle börja med att bara äta godis en gång i veckan. Jag gjorde det till en början och var duktig, men sen sket allting sig. Nu har jag sett hur illa detta börjar bli, och det är dags igen. Nu ska jag försöka ta bort ALLT godis. Det kommer bli tufft, det vet jag. Men jag ska klara det.

Jag storgrät igår. Jag insåg en massa saker som jag borde gjort för länge sedan. Jag insåg att jag inte längre har en fin kropp. Jag har inte den kroppen jag vill ha. Fick även höra att jag var snyggare förut när jag var smalare, vilket gjorde att jag förstod hur dum jag varit mot mig själv.

Mina kläder passar inte riktigt längre, byxorna får man ligga ner för att få på sig. Tröjorna sitter tajt så man visar fettet som hänger ut på sidorna. Jag har inte märkt det tidigare, jag har blundat för det. Även om andra har sagt till mig, så har jag inte insett att det var så "allvarligt".

Tro nu inte att jag bara ska ta bort godiset och tro att allt kommer att bli bra igen. Åhnej, så lätt är det inte. Jag ska börja med att ut och gå tillsammans med Roger en gång om dagen. Även om det inte blir jättelånga runder varje dag, så ska vi ut och gå. En dag kanske det blir 30 minuter, en annan dag 60 minuter, det spelar ingen roll, bara jag kommer ut och rör på mig.

Jag är inte en ensamvarg när det kommer till att motionera. Jag kan bara inte göra det ensam. Det finns ingen ork då. Det är lätt att säga: Men ge dig bara ut, du kommer att kunna gå en runda själv. Tror ni inte att jag har försökt det? Det lyckas inte. Jag behöver någon att prata med under tiden, någon som finns där och pushar på mig.

Jag har ett mål nu, ett mål som jag vill nå. Även om det kommer ta lång tid, så hoppas jag att en skillnad kommer att märkas. Jag vill komma i mina kläder igen! Jag vill se ut som förut!


Kommentarer
Postat av: TinA

Då önskar vi dig bara lycka till och hoppas att du känner av den där pushen för att lyckas :) Jag tror att du gör det.. Ett "motto" som har fastnat i mig är det Carlisle säger till Edward när han måste suga ur vampygiftet på Bella: "Then find the will to stop". Kan en påhittad figur, så kan du ;)

2010-08-03 @ 17:31:58
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Linn

You go girl! försöker göra samma sak, har börjat cykla på motionscykel :)

2010-08-03 @ 18:57:24
URL: http://wordswrittenbyme.blogg.se/
Postat av: Suz

Visst är pojkvännen som medicin för oss som har en partner. Dom förstår och ställer gärna upp! Jag vet att du kommer att lyckats med det!. Hade jag bott närmare er hade jag självklart tagit med dig ut på en promenadsrunda eller bjuda dig på en gratis gym :D. Hejja, hejja Lollo! <3<3

2010-08-04 @ 14:21:14
URL: http://suzyescallmesuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0