Fredag 1/1

Nyår igår var perfekt! Jag och Roger tog det först lugnt fram till tre någonting. Sen fixade vi efterrätten och började lite på förrätten, till senare på kvällen. Vid halv sex började vi med maten. Vi fick lite hjälp av Rogers pappa som tur var :) Det som stod på menyn var följande. Förrätt: Råstekt riven potatis med räkröra, huvudrätt: klyftpotatis med friterad ostfylld kycklingfilé och efterrätten bestod av chokladmousse. Mumsfilibabba! Vi började med maten lite tidigt vilket resulterade i att vi fick vänta några timmar innan tolvslaget, så då passade jag och Roger på att titta på film :) Vid tolvslaget gick vi ut i snön och tittade på raketer och snöfallet. Finns inget bättre än att dela det nya året med den man älskar mest! <3

Imorse gick vi upp vid halv elva, sen har vi slöat oss igenom hela dagen, vilket har varit väldigt skönt. Vi har inte gjort så speciellt mycket, men har haft det mysigt ändå :)

Just nu vet jag inte riktigt vad som är fel med mig, jag känner någon slags ångest eller något.. Och jag har mina aningar om varför. Skolan börjar snart, och jag måste erkänna att jag inte trivs så speciellt bra där. Jag älskar min lägenhet och mina vänner. Men det är mycket press med skolan och så är alla inte sams. Alla spelar sitt eget lilla spel och stänger de andra ute. Jag är kanske lika dan, men man blir ju som man umgås heter det. Det är verkligen hemskt, man kan inte säga någoting utan att det missförståss eller att någon går och skvallrar. Jag har blivit så trött på det att allting snart kommer ramla ihop. Det gjorde det några dagar innan julafton, då brakade allt ihop. Jag är rädd att jag inte kommer att klara av detta. Jag vill verkligen, för jag tycker om att vara i Örebro, men klassens stämning tynger ner allt. Jag sa det för länge sedan, men då var det ingen som förstor hur allvarligt det skulle komma att bli. Visst, man säger att ensam är stark, men där kunde jag inte göra mer än att säga vad jag kände, vilket jag faktiskt gjorde. Men vet inte om jag blev tagen på allvar. Nu sitter vi där, fastklämda mellan varandra och verkar inte komma någon vart. Jag skyller inte på någon speciell,  det gör jag inte, det är allas fel, även mitt. Jag är inte mycket bättre själv, men jag försöker..



Kommentarer
Postat av: Annica

Alla får vi helt enkelt försöka ;)

Jag tror också att det blir bättre nu efter lovet då alla fått vila upp sig och verkligen tagit det lugnt - ensamma =)

Kram, ses på onsdag!

2010-01-02 @ 09:23:51
Postat av: TinA

en gång var det mkt problem i vår klass så det slutade med att mentorn satte oss i ett klassrum med kuratorn. det gick visserligen inte helt bra, så vi tog saken i egna händer. jag minns inte ens vad bråket handlade om, vi hade fått två nya tjejer i klassen så det blev väl konstig stämning med hur alla vi fem kände varann mkt eller lite o det gick väl inte ihop då. men så är det i alla fall, ni alla får ta varann på allvar när ni pratar om sånt här. jag hoppas din klass gjorde det när du öppnade dig men eftersom det fortfarande är B, så gjorde dom antagligen inte det..

2010-01-02 @ 13:57:06
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0