Tänkvärt..

Ibland kommer Roger med sånna bra kommentarer, helt sjukt!

Förlåt att jag blev som jag blev, du vet hur jag är, jag tar åt mig. Du försöker hjälpa mig att bli bättre på det, och du lyckas verkligen. Det du sa idag fick mig att tänka ordentligt efter vi lagt på.

Det finns ingen mening med att ändra på sig själv, då är det inte "du" längre. Då är du fejkad, då är du så som andra VILL att du ska vara. Du mår inte bra av det, kroppen och själen vill vara sig själv, de vill inte låtsas, de vill visa sitt rätta jag. De får dem inte göra om du gör dig till, för du tror det blir bättre för andra. Det är väl ändå du själv som ska må bäst. Nu menar jag självklart inte att du ska stunta i vad andra säger och så, klart man kan ändra på småsaker. Men ändra dig inte så pass mycket, så du inte känner igen dig själv. Du är du, och så måste det förbli. Annars orkar du inte, man orkar inte med att låtsas hela dagarna i ända, det gör man bara inte. Jag säger det av egna erfarenheter, för jag har låtsats, jag har varit någon annan än jag egentligen är. Den enda jag kan vara mig själv med helt fullt ut, det är Roger. Han förstår mig, han läser mig som en öppen bok. Jag kan inte låtsas när jag är i hans sällskap, det går bara inte. Ta inte illa upp nu, ni vänner som läser detta. Jag är mig själv med er med, men bara till en viss del. Människan är sådan, man vill passa in, man vill inte sticka ut.

Roger, jag vill bara att du ska veta hur mycket du gör för mig, även om jag inte alltid säger det rakt till dig. Vi hjälper varandra att lära känna oss själva, jag behöver dig, du behöver mig, tillsammans bli vi som bäst! Jag älskar dig <3

Kommentarer
Postat av: TinA

ja det är sjukt att folk kan trycka ner en så jävla mycket om man är helt annorlunda andra.. sen finns det såklart de som VILL vara med de som sticker ut, för då ser andra det o dom blir dom på nåt sätt lite speciella också fast man ser helt normal ut eller så.. vet inte om du förstår hur jag menar hehe.



fortsätt du att vara dig själv med Roger, han är ju bäst.



:)

2010-01-15 @ 15:21:46
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: elina

Många försöker vara någon annan men det funkar inte egentligen, det bästa är att vara sig själv och vara ärlig :)

2010-01-19 @ 09:44:30
URL: http://www.elina.jaxne.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0