Because it takes two to whisper quietly

Tisdag, näst längsta dagen på hela veckan, i alla fall när det gäller skolan. Har lektioner från tio över åtta till fyra, men som tur är så har jag håltimme mitt på dagen där man kan vila ut lite :) Började dagen med psykologiprov, som jag tyckte gick ganska bra :) Gjorde så gott jag kunde iaf, och det är det bästa man kan göra :) Sen åkte jag till skolan, hade svenska. Förberedde för nationellaprovet som ska visas upp nästa vecka. Blir ett anförande om ett eget valt ämne. Mitt är "Inte utan min syster". Märkte att jag hade förlite text för att komma upp i 6 minuter, så ska lägga till lite mer :) Därefter var det uppträdande i aulan av Japanerna som var på besök, riktigt kul faktiskt :) Sen hade jag håltimme, ringde älskling och pratade med honom en stund <3 Sen var det kultur och idéhistoria, kollade på film och jag somnade som vanligt (a) Sista lektionen var teckenspråk, är så trött på det nu.. tyvärr :/ Menmen..

Åkte hem med Sandra, hoppade av på coop nära och handlade lite smått med henne. Sen gick vi hem och då tog jag det lugnt innan jag började med maten. Blev tomatsoppa med makaroner och två grovmackor till det, mums! :)
Vid kvart i sju var det fika med boendet, fruktsallad :) Nyttigt och väldigt gott :D

Nu tar jag det bara lugnt, lyssnar på musik, prata med Marcus och har precis pratat telefon med Roger <3

Har bestämt mig, bara godis MINDRE än en gång i veckan! Ingen läsk, bara bubbelvatten! Inga chips, bara popcorn och saltapinnar. Det är mitt mål, och jag ska hålla fast vid det! Men, jag måste ta det i min egen takt, ingen får pusha på mig.. Visst får man pusha på att jag ska klara det, men inte med vad jag ska göra och hur jag ska göra det. Ideér går självklart utmärkt, så länge ni INTE talar om vad jag ska göra..

Nej, återgå till musiken och rs nu :)

Pusspuss<3

Kommentarer
Postat av: Snart pappa.

Idag har jag gjort ett ärende på stan, när jag väl kom hem ringde en god vän till mig och ville jag skulle komma över på fika. Vi spelade schack och hade allmänt trevligt.Sambon har bara tagit lugnt, hennes förkylning är inte bra och har mest läggat och vilat. annars har dagen varit bra.

2010-03-09 @ 23:08:30
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

Sovig gott?

2010-03-10 @ 09:26:29
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: TinA

det låter som en bra ide tycker jag, ta det i din egna takt osv. Absolut! :)

2010-03-10 @ 11:21:32
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0