Dag 03 – Mina föräldrar

Ja, mina föräldrar alltså..

Vi börjar med mamma :)

Hon heter Petra och föddes den 25 november 1968 i Kristianstad. Men växte upp i Åhus (skånes mest underbara by) :P Hon arbetar just nu som specialpedagog men har varit förskolelärare tidigare. Hon har pluggat mycket, tror jag har fått mitt pluggande från henne :P Hon gillar att träna och hålla sig i form. Springer, tränar på gym och andra saker. Hon fick mig när hon var 22 år, skulle fylla 23. När hon sedan var 25, skulle fylla 26 fick hon min lilla syster Therese. Hon gillar att äta god mat, och lagar väldigt god mat också. Kanske kan bero på att hennes pappa har varit restaurangchef och hennes mamma har varit mattant :P Så ja, den familjen kan laga mat xD Hon har en lille bror som heter Fredrik som är vakt :P  Ja, vad finns det mer att säga. Hon är världens bästa mamma, och jag älskar henne <3

Sedan är det pappa :)

Han heter Patrik och föddes den 16 April 1967 i Hässleholm. Han växte upp i Hässleholm tillsammans med sina föräldrar och tre två äldre syskon, Ann-Charlotte och Katarina. Han arbetar just nu som lager chef på ett lager i Lund. Men han söker nytt jobb igen. Tidigare har han jobbat på poståkeriet i Hässleholm och på ett möbel lager/butik i Bjärnum. Så han kör truck och sådana saker :P Han gillar att spela bowling, dricka och äta gott, umgås med sina vänner och med familjen. Han spelar även gitarr, vilken han brukar ta fram imellanåt och spela lite. Men blev lite mindre när han krossade lillfingret :/ Men nu verkar fingret fungera igen och han spelar lite då och då. Låter så vackert :) Ja, det var väl allt om min kära pappa, älskar dig med <3

Kommentarer
Postat av: Suz

Verkligen en underbar sammanfattning om dina föräldrar :D:)

2010-11-30 @ 19:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0