Lägenheten..

Nej, kanske dags att skriva här igen då :P
Har varit dålig på det nu igen, men denna gången har jag en giltig förklaring faktiskt.
Det är ju så att jag och Roger ska flytta, eller ja, vi har flyttat :P
Men alla saker har inte kommit dit än, och vi bor inte där än, men nycklarna är hämtade och två flyttlass ditkörda.
Vi har planerat en massa saker som vi ska köpa på IKEA till lägenheten, åker dit den 9 och 12 :)
Behöver åka dit flera gånger för att få med oss allt vi vill ha i den lilla bilen :P
Jag är ju för feg för att köra med släp ^^

Tänkte berätta hur vi ska ha det i lägenheten för alla er som är intresserade :)
Lägger upp en ritning på den, och sedan ska jag försöka förklara så utförligt som möjligt hur vi ska ha det :)
Annica har redan fått lyssna på allt en gång, så du behöver inte läsa allt igen :P Haha xD


Nu får vi se hurr mycket ni kommer att se på denna bild.. Men hoppas att ni ser det mesta iaf :)

Vi börjar nere till vänster med det stora sovrummet på 18kvm.. Där ska vi ha datarummet. I hörnet längst ner till vänster (där en av sängarna står på ritningen) ska Roger ha sin datahörna med vita möbler. Längst ner i högra hörnet (där den andra sängen på ritningen står) ska jag ha min data/plugg hörna med svarta möbler. Sen där som borden står på ritningen ska vi ha en blå soffa. :)

Sen tar vi vardagsrummet. Där 3-sits soffan på ritningen står ska vi också ha en 3-sitsig soffa fast med divan. Sen mitt emot den ska tvn stå på en vit tvbänk. Framför soffan ska vi ha ett vitt soffbord. Där det står en byrå eller liknande på ritningen, väggen till höger. Där ska jag ha ett vitt sminkbord med en stor vit spegel. Och mot väggen till väster ovanför ingången till balkongen ska ett matbord stå. Sen ska vi även få in en bokhylla någon stans också, med glasdörrar :)

Sovrummet nästa, det lite mindre på 15kvm. Där sängen är på ritningen ska vår också stå, men lite mer till höger, då vi inte ska ha något skrivbord där inne. Sängen ska stå så pass nära väggen till höger att man får plats med ett mörkbrunt sängbord där mellan väggen och sängen. På andra sidan sängen ska det stå ett lika dant sängbord. Och mot väggen till vänster, ovanför dörren in till vardagsrummet ska en mörkbrun bokhylla stå. En stor som antagligen kommer ta upp hela den väggen :)

Köket till sist, det lättaste :) Där matbordet står på ritningen, där ska vi ha ett barbord :)

Sådär, en ganska genomgående förklaring, hoppas att alla hängde med!
Nu har jag skrivkramp, så skriver inte mer nu :P

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: TinA

Hihi hoppas du lägger ut bilder sen på alla rum när ni fått i ordning på allt =) det ser lagom stort ut för er så jag tror det komemr bli superb!

2010-11-03 @ 16:11:48
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Annica H

Hihi, läste igenom det igen! ler

2010-11-03 @ 21:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0