Jobbigt läge..

Fick nyss ett mail om att jag kommit in på sociologi med psykologisk inriktning i Västerås..
JAG HAR BESLUTS ÅNGEST!!
Sitter här och försöker komma på fördelar och nackdelar med Örebro och Västerås..

Örebro:
+ Har lärt känna gruppen
+ Känner till staden
+ Har köpt böcker
+ Har fixat inloggning och student kort där
+ Fixat slinga
- Det är längre väg att åka

Västerås:
+ Kortare väg att åka
+ Har mer med psykologi att göra
- Blir helt ny i gruppen
- Måste börja om på nytt med böcker
- Måste fixa slinga
- Känner inte till staden

Okej, nu har jag kommit fram till att det finns mer positiva saker med Örebro. Men! Västerås är närmare..
Jag funderar och funderar och åter funderar..
På ett sätt så känns det som om jag ska stanna kvar i Örebro, då jag inte orkar börja om från början igen.. Kommer att hamna på nivå ett igen, nu när jag tagit mig till nivå tre..

ÅHH, JAG BLIR TOKIG!!


Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag tycker inte nackdelarna för att börja i v-ås är så farliga. Du lär dig fort staden och kan fråga mig om det är något. Komma in i gruppen fort blir nog inga problem. Fixa slinga har ja dock ingen aning om hur de funkar.

2010-09-02 @ 12:04:08
Postat av: TinA

Jag kan förstå hur det känns.. böckerna kan du alltid sälja på blocket för ett par hundralappar billigare: äre nåt jag lärt mig från att själv börjat på örebro uni så är blocket nummer ett vad gäller böcker.

Slinga har du, som du vet, rätt till så det kommer förhoppningsvis gå snabbt till att fixa det.



Jag förstår också hur du menar med att hamna på nivå 1 om du väljer Örebro; dels beror det på att man kommer tillbaka till samma umgänge. I know the feeling och jag har brytit med ett par som inte gör annat än att fiska efter skvaller o skapa problem. Just cut'em off! :) Jag umgås med nya människor som jag trivs med och som jag redan från början kände att de har tagit sig ifrån dagisnivån (kom dessutom ihåg att du kommer med stor sannolikhet umgås oftare med de nya i gruppen om du bara tillåter dig själv det(de är oftast mognare också ;)))



Annars så lycka till med vad du än väljer! :)

2010-09-05 @ 17:32:11
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0