Dag 25 – En första

Nu var det länge sedan igen.. Jag glömmer helt enkelt bort att skriva här i bloggen.. Inte bra, inte bra!

Men nu ska jag komma igång igen! Okej, en första..

..tatuering kanske? :) Ja, den kan jag berätta om! Redan flera år innan jag fyllde 18 hade jag bestämt att efter jag var 18 år fyllda skulle jag göra en tatuering. Och inte vilken som helst, den skulle betyda något också! Tror det var någon månad innan jag skulle fylla 18 (24 september, 2009) som jag gick till en tatuerare i Örebro och berättade vad jag ville ha. Jag fick en tid fyra dagar efter fördelsedagen, alltså den 28 september 2009. Jag var sjukt nervös inför att göra den, jag ville verkligen ha den, men var så rädd för att det skulle göra sjukt ont :P Jag hade även med mig några kompisar som tittade på, det gjorde mig lugnare :) Iaf, det blev en tatuering som stod för gymnasietiden i Örebro. Allt gott och allt ont det förde med sig. Jag vill alltid ha de minnena kvar, för den tiden står för en stor del att mitt liv.

Här är en bild på den när den är helt nygjord :)

Det finns ju tre blommor och flera blad som ramlar ner.. Den ena blomman står för mig själv, hur mycket jag förändrades till det bättre när jag flyttade till Örebro, allting jag lärde mig om mig själv. Den andra blomman står för alla nya vänner jag fick under gymnasietiden i Örebro, vänner som alltid kommer att betyda mycket för mig. Den tredje och sista blomman står för Roger, min kärlek som jag fann i Örebro, min kärlek som jag älskar över allt annat på denna jord! Och sist av allt, alla blad som faller ner, de står för alla vänner jag miste när jag flyttade så långt iväg, alla vänner jag inte längre har kontakten med, och alla de som jag pratar då och då med, men som det aldrig kommer att bli detsamma med <3

Sen kommer här en bild på den hur den ser ut efter ett halvår ungefär :)

Kommentarer
Postat av: Elina

Vilken fin :D

2011-01-19 @ 13:31:13
URL: http://alonglife.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Fin tatuering! :)

2011-01-19 @ 14:50:15
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej :) Förlåt för jättesent svar. Hur mår du idag då? :)

2011-01-20 @ 10:55:01
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: TinA

Det var en jättefin tatuering :) Hur mycket kostade den och var gjorde du den i öret?

Den står för nånting fint också! Jag "tycker" nog att tatueringar "ska" stå för nånting, eftersom det kommer finnas där permanent :)

2011-01-21 @ 12:43:32
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0