Vilken dag..

Efter dagen igår tror jag att jag har utvecklat någon form av tågfobi.. Nej, riktigt så illa är det inte, men blir så himla trött och ledsen på allt som har med tåg att göra just nu.

Dagen igår började med att jag skulle åka med tåget från Hässleholm till Stockholm vid 10:20. Men när jag går in på hemsidan visar det sig att det var fel på en vag som skulle fixas till, vilket skulle göra att tåget skulle avgå från Hässleholm vid 13:15, alltså tre hela timmar försent. Som tur var så bor vi ju nu i Hässleholm vilket gjorde att jag fick vara hemma några timmar extra hos mamma och pappa. Det var inte hela världen. Men det skulle bli mer kaos. Tåget kom och gick vid 13:20 men efter bara en halvtimmes åkande hör vi en duns och sedan skakar vagnarna till. Det låter riktigt högt under vagnen. Så vi förstår med en gång att vi måste stanna. Vi hör då från högtalarna "Det hände något med loket, men just nu vet jag inte vad det är. Jag ska ut och kolla och sedan återkommer jag!" Vi väntar och väntar på att få höra vad som hänt och äntligen kommer det ur högtalarna. "Detta ser inte alls bra ut måste jag säga, det är en del från loket som ramlat av och sedan åkt under vagnarna och skadat underredet på dem!" Jag vet inte vad jag tänkte just då, allting blev bara helt wierd. Det rök från lok och vagnar och luktade verkligen hemskt! Brända däck! Så vi fick inte gå ut från tåget och tåget fick inte flyttas för det var för farligt. Så vi fick sitta på tåget i några timmar för att vänta på brandkåren som skulle komma och hjälpa oss att evakuera. Till slut fick vi komma ut från tåget som då hade så lite luft att det var svårt att andas där inne. Vi fick hjälp ner av brandmän som höll oss i händer och armar för att vi inte skulle trilla. Det kändes verkligen som om vi blev räddade :P Haha xD Sen blev det en lååång bussfärd upp till Stockholm. Där var vi vid lite över 23. Sedan skulle en taxi ta mig och en annan kille som skulle till Västerås med sig hela vägen. Och det tog en himla tid innan taxin hittade oss, för han hade fått en så dålig förklaring på var vi stod ifrån violia transport. Men tillslut så kommer taxin och jag är hemma vid kvar över ett! Då var det bums i säng!

Vilken jävla resa jag haft.. Men vi hade tur i oturen, tåget hade kunnat spåra ur om lokföraren inte hade bromsat i tid, då loket var utan ett hjul (delen som hade ramlat av). Så jag är glad att jag inte blev skadad, men hela dagen gick åt till att vänta och åka..
Tror det blir X2000 nästa gång jag ska åka ner till Skåne.. Veolia transport har hamnat långt ner på min lista nu, till och med så långt ner att Sj kommer ganska högt upp :P Då är det illa xD



Ser ni mig? :) Fick till och med synas på en av bilderna ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä o fy för sådana grejjer!!...



JA, jag ser dig på bilden, stackar'n måste jag säga... som fick stå ut med det dära o åka ännu längre bit för och komma hem tillslut!. Önska jag kände något inom mig (då det hände) så skulle jag typ sno en helikopter o rädda dig :D. hahaha det hade inte varit så dåligt men resten skulle nog vara sura om jag bara hade plockat upp dig ^_^

2011-01-03 @ 15:14:31
Postat av: Elina

Nej, gud vilken hemsk dag men tur att ni klarade er iaf men synd att det vart så många timmar försenat hem :(

2011-01-03 @ 16:24:12
URL: http://alonglife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0